Hej Forum
Har en 360P som installerades i februari 2010 och som jag i två månader nu har försökt att optimera inställningen på. Har nu följande frågor som jag hoppas att någon vänlig själ på forumet kan hjälpa mig med:
1. I meny 9.1 kan man ställa in trendberäkning, men vad jag inte förstår är vad det faktiskt innebär att ställa in trendberäkning.
2. Sen undrar jag om någon vet var man kan hitta diagram över hur de olika värmekurvorna lutar. I min instruktionsbok hittar jag bara lutningen vid förskjutning +2, 0 och -2.
3. Vad innebär det att ändra tid till vv värme från 15 till 60 minuter som många föreslår.
Kort om mitt hus. Har ett 2 våningshus med 80 kvm per plan + ett garage på 25 kvm. Golvvärme i alla plan + garage. Försöker hålla 20-21 inomhus och ca 14 i garaget. Tycker precis som alla på forumet verkar tycka att elpatronen alltid går in för tidigt och för mycket.
Kan nämna att jag för några dagar sedan körde kurva 3 -0 och då märkte jag iofs att temperaturen sjönk till att vara 18 på morgonen till 19,6 på kvällen och det tycker jag är för kallt. Men fan va mkt mindre el det drog jämfört med mitt nuvarande läge 4 -1. Idagsläget ligger jag på en förbrukning på 130 kwh vid medeltemp -6. Lite högt tycker jag men då har jag 21-22 grader inne och det är faktiskt en väldigt behaglig temp tycker jag.
Hoppas någon vill svara på mina frågor.
Mvh
Björn