0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Windows 7 är ungefär lika, möjligen lite mer, prestandakrävande än XP, och åtskilligt (vi snackar kanske en tiondel) mindre krävande än Vista, som sannolikt är det sämsta skräp som har kommit från andra sidan Atlanten. Windows 7 är alltså BRA, medan vista är VÄRDELÖST. XP är bara antikt...Angående ATI vs. Nvidia: Min erfarenhet är att ATI's drivisar är avsevärt buggigare än Nvidias.
windows 3 var skit3.11 bra95 skit98 bra2000 skitXP braVista skitWin 7 branågon som ser ett mönster
Citat från: cheetah1 skrivet 12 december 2010, 20:30:17Windows 7 är ungefär lika, möjligen lite mer, prestandakrävande än XP, och åtskilligt (vi snackar kanske en tiondel) mindre krävande än Vista, som sannolikt är det sämsta skräp som har kommit från andra sidan Atlanten. Windows 7 är alltså BRA, medan vista är VÄRDELÖST. XP är bara antikt...Angående ATI vs. Nvidia: Min erfarenhet är att ATI's drivisar är avsevärt buggigare än Nvidias.Vad är det som gör att du tycker vista skulle vara skräp och win 7 bra tycker dom funkar rätt lika
Man kanske skulle kunna tänka sig att man efter andra routern av samma fabrikat som havererar i förtid väljer ett annat fabrikat? Jag kan rekommendera Linksys.
Det blir nog win 7. Det kanske räcker med 4 gig? Nu har min uppkoppling börjat spöka. Styrkan på singnalen går upp o ner som en jojo,Gissar att det är routern igen. Detta är i så fall min tredje zyxel router som pajar
Citat från: Hansson skrivet 13 december 2010, 10:55:08Det blir nog win 7. Det kanske räcker med 4 gig? Nu har min uppkoppling börjat spöka. Styrkan på singnalen går upp o ner som en jojo,Gissar att det är routern igen. Detta är i så fall min tredje zyxel router som pajar Beror helt på vad du använder den till. Kommer du inte att köra win7 x64 så kommer inte win att se mer än 4 gig iaf.(eller snarare runt 3.5 eftersom viss del av minnet går åt till att adressera hårdvara)För den normala användaren så räcker 4 gig långt. De gånger jag använder över 3 gig är när jag har ett par virtuella maskiner igång typ.
Citat från: MangeH skrivet 13 december 2010, 12:43:53Citat från: Hansson skrivet 13 december 2010, 10:55:08Det blir nog win 7. Det kanske räcker med 4 gig? Nu har min uppkoppling börjat spöka. Styrkan på singnalen går upp o ner som en jojo,Gissar att det är routern igen. Detta är i så fall min tredje zyxel router som pajar Beror helt på vad du använder den till. Kommer du inte att köra win7 x64 så kommer inte win att se mer än 4 gig iaf.(eller snarare runt 3.5 eftersom viss del av minnet går åt till att adressera hårdvara)För den normala användaren så räcker 4 gig långt. De gånger jag använder över 3 gig är när jag har ett par virtuella maskiner igång typ.Har inte Windows stöd för PAE?
Citat från: purjo__ skrivet 13 december 2010, 12:55:36Citat från: MangeH skrivet 13 december 2010, 12:43:53Citat från: Hansson skrivet 13 december 2010, 10:55:08Det blir nog win 7. Det kanske räcker med 4 gig? Nu har min uppkoppling börjat spöka. Styrkan på singnalen går upp o ner som en jojo,Gissar att det är routern igen. Detta är i så fall min tredje zyxel router som pajar Beror helt på vad du använder den till. Kommer du inte att köra win7 x64 så kommer inte win att se mer än 4 gig iaf.(eller snarare runt 3.5 eftersom viss del av minnet går åt till att adressera hårdvara)För den normala användaren så räcker 4 gig långt. De gånger jag använder över 3 gig är när jag har ett par virtuella maskiner igång typ.Har inte Windows stöd för PAE? Bara win2k3 server har jag för mig. Ev 2000 server
http://www.dustinhome.se/pd_5010304777.aspxDuger den här