0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej! Hade också en Airwell 7.5kw sen 4år tillbaks. Upplevde att den inte gav den effekt som dom uppgav, har inte kvar anteckningar på de. Gick problemfritt till 7,8 minusgrader utan någon större tillsats av el, efter att ha kopplat en växelventil som cirkulerade avfrostningsvattnet bara runt i nedre delen av acktanken under avfrostningen, för att inte sabba den lilla skiktning som finns. När det var kallt löste den på ht vakt och avbröt avfrostningen, de gick att avhjälpa med att sänka tempen som stoppar avfrostningen från 10 till 5 grader.Har sen i sommar en på 9kw. Den stannade redan vid -12 grader termostaten är inte justerbar. Har kopplat in en egen termostat, som även fick fördelen att den inte påverkas av sin egen kalluft vid fel vind. Upplever att den här också inte kommer upp i rätt uteffekt. Kräver även tätare avfrostningar under ca. -5 grader än vad ursprunglig parameter 50 min, nu har jag 35 min, för annars löser den på ht vakt. Förslag på andra lösningar?
Ja har satt en del Airvel maskiner . fungerar Thumbsup . där av skrivs det nog inte så mycket om dom . dom fel som uppstått . en regulator .packningen till en tryckgivare på dom alla maskiner jag satt .i dom applikationer där 410 passar är det en super bra maskin .cocacola