0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
tid till värme betyder tiden som vp jobbar mot värme systemet eller till vatten tankendet är 2st tankar i vp.
det stämmer att 360 inte har en växelventil.men den tar hjälp av shunten.den undre tanken är till värme och den övre för varm vatten.när den gör varm vatten så kommer den att stänga shunten inte helt men den stänger.resultatet av detta blir att värmen i tanken blir högre och den jobbar på detta sätt med hjälp av den tid som är inställd under menyn tid till värme.resultatet blir att varm vattnet blir varmare.hoppas att ni förstår vad jag menar
Det roliga är att pannan står i "varmvattenläge" även om den fått upp tempen i beredaren och framledningstempen ligger inom ramen för vad som visas i displayen samtidigt så den borde pytsa ut lite den vägen också tycker jag annars borde ju tempen i beredaren stiga eller?
Citat från: Fredrik Olofsson skrivet 14 december 2010, 09:28:37Det roliga är att pannan står i "varmvattenläge" även om den fått upp tempen i beredaren och framledningstempen ligger inom ramen för vad som visas i displayen samtidigt så den borde pytsa ut lite den vägen också tycker jag annars borde ju tempen i beredaren stiga eller?Ärligt så har jag inte stenkoll, men det är kanske så att shunten bara begränsas i varmvattenläge?