0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Även flödena över all cp kan styras i 3-steg via plc'n så jag tror att man kommer att tillbringa många timmar med test å lek!det är ju bra att det finns webb gränssnitt i plc'n och en bärbar dator.., då kan man ju va social med barnen i tv soffan samtidigt som man ändrar utan att fysiskt vara i källaren..
"om man aldrig pillar isär får man aldrig veta hur det funkar, ibland går det bra, ibland blir det dyrt!!"
Får snart hem en fin fin inverter L/L VP som jag skall pilla isär....
den styrs beroende på yttertemp, innertemp samt framledningstemp. inget konstigt, bara lite programering.
Citat från: robbansson skrivet 19 augusti 2005, 00:58:03den styrs beroende på yttertemp, innertemp samt framledningstemp. inget konstigt, bara lite programering.Största problemet blir nog PLCn för min del. Men vi får väl samköra utvecklingen och dra nytta av varandras idéer.Nu skall jag gå och sova, under tiden kan du ju gå ner i källaren och fixa till ditt nya värmesystem så får vi alla ta del av resultatet i morgon
Här är länk till Festo.http://www.festo.com/INetDomino/us/en/ec59947f053bc81ac1256bf400451a4e.htm