Surret beror på att du körde utan kondensator. En annan tanke som slog mig, hur kallt har du ute? Kanske kompressorn har frusit ihop och du kanske ej har kompressor värmare alt defekt sådan? Prova att värma kompressorn med en varmlufts pistol eller spola hetvatten. 

Okej, det var ju en tanke, eftersom den "dog" under en natt förra veckan då det var -17 till - 12 grader under en hel vecka... sedan dess har det ju legat på -10 till -3 grader...
Gör ett försök i kväll... Tack för alla tips - vore ju skönt om man kunde få igång den, då det inte är så lätt att få en ny i dessa juletider tomte::
Nytt försök i kväll... Thumbsup
=============================
Har nu stått med kupévärmare i 1 timme, allt är varmt som f*n, då provade jag och då brummade/skakade kompressorn igång och gick 5 sekunder längre än tidigare...
När jag nu "duttar" med faskabeln emot anslutingsstiftet så skrammlar den igång "Lite" mer och mer... nu låter den vilket fall, inte bara "surrar" som tidigare...
Den skall få värmas lite till, sedan skall jag dutta lite mer med faskabeln och se om den kommer igång utan att säkringen drar i centralen...
I bee back...