0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Problemet är ju att elpatronen går hela tiden pga av detta, trots endast -2 grader ute.
Citat från: straga skrivet 08 november 2010, 22:59:58Vart kan jag läsa av drifttid / start stoppbeskrivning rakt ur huvet hur man hittar till fabriksvivånHåll inne ratten 5sekunder för att komma till avancerad menyrulla ner till "accessnivå"för att komma till service nivå (nivå 1) måste man mata in dagens datum som är 1205 men för fabriks meny (nivå 2) så måste man mata in 2316 (alltså +1 på varje siffra)sen kan du utforska därifrån
Vart kan jag läsa av drifttid / start stopp
När man väl är inne i fabriksmenyn måste man tillbaks till avancerade menyn (håll in ratten 5 s).
esbe står det på ventilen, den skulle vridas till mittläget istället för längst till vänster.Tillskottsymbolen ("blixten") syns hela tiden, även symbolen för varmvatten.Pump- och fläktsymbolerna kommer och går
Service har varit ute idag:Han gjorde mätningar på tillskottet och kom fram till att tilllskottet ej var aktivt trots att symbolen för tillskott lyser (Han kollade både effekt på tillskott i display som var 0 samt gjorde mätninger med "elverktyg"). Han kunde ej förklara varför symbolen ändå lyste.Han pratade med IVT "centralt" och de gjorde ett par förändringar på fabriksinställningarna för temperaturer (osäker på villka). Efter omstart så hade tillskottslampan slutat att lysa och varmvattnet steg relativt fort till korrekt temperatur. Sedan dess har enbart kompressor/fläkt gått, ej tillskott. Även nu när den producerar varmvatten efter att grabben har badat. Så jag hoppas att den funkar som den ska nu. Det hände dock en annan grej som var mycket pulshöjande då servicekillen skulle göra en check av säkerhetsventilen för spillvatten. Jag startar ny tråd på detta.