0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Problemet med att ha samma storlek på grupp som huvudsäkringar är att det blir dåligt med selektiviteten, behövs det 20A gruppsäkringar för pannan hade jag nog gått upp till 25A huvudsäkringar. Sitter det dvärgbrytare som gruppsäkring och diazed som huvudsäkringar så kan det gå eftersom diazeden kan överbelastas betydligt högre än dvärgbrytaren.
Citat från: 109an skrivet 06 december 2010, 13:30:07Problemet med att ha samma storlek på grupp som huvudsäkringar är att det blir dåligt med selektiviteten, behövs det 20A gruppsäkringar för pannan hade jag nog gått upp till 25A huvudsäkringar. Sitter det dvärgbrytare som gruppsäkring och diazed som huvudsäkringar så kan det gå eftersom diazeden kan överbelastas betydligt högre än dvärgbrytaren.Så har jag resonerat. 16A dvärgbrytare till pumpen och 16A porslin som huvudsäkring. Effektvakten inställd på 20AEn annan sak som är bra med dvärgbrytaren är att den bryter alla tre faser...
Citat från: purjo__ skrivet 06 december 2010, 13:52:30Citat från: 109an skrivet 06 december 2010, 13:30:07Problemet med att ha samma storlek på grupp som huvudsäkringar är att det blir dåligt med selektiviteten, behövs det 20A gruppsäkringar för pannan hade jag nog gått upp till 25A huvudsäkringar. Sitter det dvärgbrytare som gruppsäkring och diazed som huvudsäkringar så kan det gå eftersom diazeden kan överbelastas betydligt högre än dvärgbrytaren.Så har jag resonerat. 16A dvärgbrytare till pumpen och 16A porslin som huvudsäkring. Effektvakten inställd på 20AEn annan sak som är bra med dvärgbrytaren är att den bryter alla tre faser...Hur funkar det om effektvakten är ställd på 20 amp och du har 16 amp den kommer väl att gå efter en timme eller så.