0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag vet bara att jag ska skaffa en Jula SC pump. Blir det fel, fixar de till det utan att bråka.
HejHar 2 st Hualing inverter samt 1 st Zibro 1235.Den första Hualing har nu gått i exakt 4 år. Det enda problemet jag har är att den iblandkan stanna när temperaturen går från + till eller omvänt. Förra året gick den hur bra som helst vid -17 grader.Den andra Hualing är i garaget och den används bara när det blir under -10 för att hålla garaget frostfritt.Zibro köptes till andravåningen men har bara gått 10 timmar och då mest för att kyla.Bjälklaget läcker värme så det räcker till andra våningen.Totalt har jag betalt 21000:- för alla 3 pumparna monterat och klart.Som luft/luft skulle jag inte tveka utan köpa liknande maskiner igen.Är helt nöjd med vad de har lämnat för värme och den besparing som de har gett mig.Den första pumpen är helt klart betald sedan länge men de övriga tar kanske lite längre tid.Skulle de gå isönder är det bara att byta. Mer kostar de mig inte.Att lägga 20-30 000:- på dyra luft/Luftvärmepumpar kommer jag aldrig att göra.Coolix på Jula är en bra pump.