0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har en billig luft/luft som knappt värmer längre och isar igen totalt trots plusgrader, så jag funderarpå att prova vacuumpumpa och fylla gas själv innan jag ger upp.Var köper jag pump och gas?Om man nu ska pumpa flera timmar som jag läst här, så måste ju ett pump-proffs bli extremt dyrt att anlita?Jag menar om de bara ska stå o titta på pumpen ett par timmar..?
Får vem som helst köpa gas? Det är ju till och med olagligt att koppla ihop rören på en tom kylanläggning om man inte är certifierad, så det verkar konstigt att vem som helst skall få köpa gas...
Själv fyller jag upp mina och kompisars bil-ac med sådana här: ...(Bild R-134a)...Skulle det gå att toppa upp en luft/luft med en så´n?
...En del suger ju gladeligen dygn efter dygn gratis ...
Toprunner. Jag lät min vacuumsugning vara på i 3 dagar på ett hotell som varje år ger min firma jobb för c.a 4 miljoner. Håller just nu denna helg på och stoppar in ytterligare en stor bergvärme installation.Du kanske tar betalt för varje timme du gör och därmed inte är så noga. Men jag tycker att mina kunder förtjänar ett så bra arbete som jag bara kan utföra åt dem.Och då gör det inte mig något om min vacuumpump får stå i ett pannrum i 3 dagar istället för att vara i min bil.
Citat från: VP ORAKLET skrivet 03 december 2010, 23:39:55Toprunner. Jag lät min vacuumsugning vara på i 3 dagar på ett hotell som varje år ger min firma jobb för c.a 4 miljoner. Håller just nu denna helg på och stoppar in ytterligare en stor bergvärme installation.Du kanske tar betalt för varje timme du gör och därmed inte är så noga. Men jag tycker att mina kunder förtjänar ett så bra arbete som jag bara kan utföra åt dem.Och då gör det inte mig något om min vacuumpump får stå i ett pannrum i 3 dagar istället för att vara i min bil. Hur klarar ett hotell sig 3 dagar utan klimatanläggning?
Skojar du med mig Toprunner. Tror du inte att jag byggt in en backup. Här finns 2 VP:s och dem kan rasa båda 2 utan att hotellet märker det. Givetvis.Brukar du stoppa in en maskin och ingen backup?
13 eller 18 oz (ca 350/500 gram) Kompisen tar med ett par i handbagaget (jepp!) varje gång han flyger till och från staterna.Vi bryter säkert mot en massa lagar och regler med svalt och skönt i bilarna har vi.