0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Värmekurva "10" om jag förstod manualen rätt. Radiatoruppvärmt husNu är jag ingen rörmockis men det går iaf 3 rör från VP till bef. system. Systemet består av vedpanna + ack.tank (500l) med tillhörande solvärme.
21 ºC står den på, enligt listan så stämmer värmekurva 10 (ca 1mil från tillverkarens hemort Markaryd)
Nja, jag menade den du kan höja eller sänka tempen med +/- 10 ºC
Citat från: 2000 skrivet 01 december 2010, 20:33:11Nja, jag menade den du kan höja eller sänka tempen med +/- 10 ºC Umm, meny 1.1 "inomhusklimat - temperatur " Orange termometersymbol; 21 ºCKan ställa den mellan 5-30 ºC (har tillkopplad innetempgivare)
Skriv även ned värdena under "i" serviceinfo 3.1 sidan 1/21 och 2/21 när driftprioriteringen är "värme"
Har rören krökts åt fel håll, dvs laddar den värme i varmvatten också, man börjar undra...
Citat från: Snok skrivet 01 december 2010, 21:02:49Har rören krökts åt fel håll, dvs laddar den värme i varmvatten också, man börjar undra...Nej beräknad Vbf är 53,9 då skulle vattnet snarare ha den tempen.Hmmm det här kräver en funderare. Kanske några bilder skulle pigga upp Har du möjlighet att ta nått foto på hur rören går?
Jo så är det, det är helt i sin ordning. Men du har väl en varmvattenberedare också?Är du säker på att det var värmeprod när du läste av värdena. ber. framl. 53,9 ºCframl. t 64,9 ºCretur 56,1 ºCstämmer liksom inte, framl. t/retur är för höga.