0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ta bort ställdonet på fördelaren för slingan som är kall. Då får du ingen termostat på den. Men det behöver du troligtvis inte ändå. Skulle du få övertemperatur så stryp lite på flödet på returen.
Japp! Bort med det bara. ta losskablarna beror på vilket golvvärmesystem du har. Uponor är strömlöst stängd vill jag minnas. LK har strömlöst öppen. Lättare att ta av ställdonet. Brukar vara snäppfärste på dom flesta. Typ två "flikar" som du trycker in och vickar loss den.. Plättlätt. Prova det.
Känn på tillopp och returslangarna så nära golvet som möjligt. stort tempfall? 5,5 timme borde ge nått utslag tycker jag.
Nej det är ingen mening. Du har tillräcklig cirkulation verkar det som. Vad har du för golvuppbyggnad i entre resp allrum?
Knepit!?!. Borde funka om du har tempskillnad över slingan. Vilket tempfall har du? ca 5 grader vore perfekt. Lite tom på ideer. Verkar ju som om du inte har någon avgivning från slingan?? Funkar ju så att stort dt = lågt flöde. Lågt dt = högt flöde. Skulle vara intresant att veta flöde? Lite svårt att veta kanske. Har du någon beräkning på inställningsvärde över slingan. Vilken leverantör är det?
Jo! Rätt uppfattat. Skillnaden mellan till och från slinga. Vet man skillnaden och flödet så kan man lätt räkna ut avgiven effekt och få en hint om vad som sker. Därför undrade jag om det finns någon beräkning på vad det borde vara.
Kolla med Uponor (Wirsbo) support. Måste säga att jag är tom på ideer utan att se det live. Tycker att det borde funka om du har dt och flöde.