0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ska din VP jobba ner till -20 ºC annars?
Är det ingen som har nån bra förklaring till det andra fenomenet - Att framledningen sjunker flera grader vid elpatrondrift?
Citat från: purjo__ skrivet 23 november 2010, 13:57:18Är det ingen som har nån bra förklaring till det andra fenomenet - Att framledningen sjunker flera grader vid elpatrondrift?Elpatronen är väl mycket klenare än uteffekten vid normal drift? Typ hälften eller så.
Byt ut en eller flera mot fläktkonvektor. Eller prova elementfläk. Det senare tror jag dock inte på riktigt. Returen från min fläktkonvektor är bara någon grad över rumstemp när övrigt system har ca 31 i retur. Eftersom du har varmare systemtem så sätt FLK centralt då den ger MYCKET värme när tilloppet är 50 grader./Raptor
Ingen som har nåt bra svar på mina två frågor 1) Om pumpen stannade pga T11 blev under -20 - Varför startade inte pumpen förr än efter 6 timmar?2) Varför sjönk framledningen flera grader då endast elpatronen värmde pannan? Elpatronen gick ju inte på fullt och det fanns varmare vatten att tillgå i pannan...
Citat från: purjo__ skrivet 24 november 2010, 18:17:21Ingen som har nåt bra svar på mina två frågor 1) Om pumpen stannade pga T11 blev under -20 - Varför startade inte pumpen förr än efter 6 timmar?2) Varför sjönk framledningen flera grader då endast elpatronen värmde pannan? Elpatronen gick ju inte på fullt och det fanns varmare vatten att tillgå i pannan...Är det inte nån fördröjning på shunten från elpanna?