0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
I 5.1.10 ska det stå "Auto" eller "kontinuerlig".Kolla även vad det står i 5.1.11 efter "värme"?Kolla även meny 4.9.2 "stopp av värme"?
Vilken hastighet går cirkpumpen i har du kollat så den inte fastnat är inte så ovanligt.
Citat från: Carl N skrivet 13 november 2010, 21:38:02I 5.1.10 ska det stå "Auto" eller "kontinuerlig".Kolla även vad det står i 5.1.11 efter "värme"?Kolla även meny 4.9.2 "stopp av värme"?Jag kör den på kontinuerligt, och under 5.1.11 så står den på 70%.Under 4.9.2 står den på 20°, och yttertempgivaren registrerar 3° just nu.För att överhuvudtaget få igång värmen måste jag manuellt skruva ner gradminuterna till -300. Då studsar värmepannan igång och börjar jobba. Det gjorde jag igår, och i morse hade den blivit kall och gradminuterna stod då på 4... (aktuellt värde alltså)hur fasiken får den ett POSITIVT tal där? ska det ens vara möjligt?
Den kan gå till 99 eller 100 tror jag...Men räknar den inte sakta men säkert ner från ex 4 till -100 eller när den nu ska starta?
Givarfel? Fast då borde dom ju inte visa lika när du tvångskör cirkpumpen... Givarna kanske är omkastade?
såja... nu gjorde jag en reset på alla inställningar. CP hoppade igång direkt och GM har börjat räkna ner... verkar rulla nu :-)
Citat från: SgtArdbeg skrivet 13 november 2010, 22:53:13Den kan gå till 99 eller 100 tror jag...Men räknar den inte sakta men säkert ner från ex 4 till -100 eller när den nu ska starta?NejDen står på 0 hela tiden.Tog precis denna bildenSåhär står den hela natten... ingen cirkulation alls förutom i ca 15 sekunder efter att kompressorn gått igång. Men det hjälper föga. Just nu står hela värmesystemet blick stilloch hur kan returtemperaturen vara flera grader över framledningstemperaturen? Magi?