Abatronic tar fram fler modeller ser jag mitsu kompressor tex, vet ni snillen vad för svagheter denna kan ha?
Pris: 34 900:- Typ: Kamin & Värme Sollentuna: Visa var
Nyhet från Abatronic!! Kraftfull DC Inverter RDI-12S Luft/vatten värmepump. Systemet består av utedel och hydrobox inomhus. Ingen vatten cirkulerar mellan ute ocj innedelen. Hydroboxen innehåller automatik (också manager för ackumulatortank och solarsystem), värmeväxlare, expansionskärl
oc circulationpump.
Du kan docka den mot en elpanna, ackumulatortank, kombipanna, oljepanna. Värmepumpen använder sig av DC Inverter teknologi och anpassar hela tiden sitt varvtal och effekt till det behov som finns i huset. Det gör att energikonsumtionen minskar med ca 30% jämfört med traditionella av/på system. Man kan även kyla på sommar. Då måste man använda fläktkonvektorer som vi också tillverkar och säljer.
Kapacitet värme: min-max): 12,0 (1,4-5,3)kW
Kapacitet kyla: (min-max): 10,0 (__-__) Kw
COP (Värmefaktor):
+7oC/vatten sidan +35oC ut 30oC in COP-4,25
-2oC/vatten sidan +35oC ut 30oC in COP-2,9
-15oC/vatten sidan +35oC ut 30oC in COP-1,9
Spänning: 220-240V/50Hz/1fas
Kompressortyp: DC Inverter twin rotary Mitsubishi. Kylmedel: R410A
Abatronic Rotaberg RDI-12S är utvecklad för att kunna monteras på nya och befintliga vattenburet värme och kylsystem. Golvvärme eller fläktkonvektorer samt förvärmning av varmvatten är ypperliga installationer.