0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag skulle endast ändra H-värdet till att börja med och trimma in kurvan riktigt.Höj H-värdet med 2-3 ºC till att börja med och se hur det blir ThumbsupOm du behöver lägga en puckel på värmekurvan ger sig sen och är beroende lite av hur ditt hus är isolerat. Jag tror att vi har ganska lika förhållanden på hus 3st element i källare 2 nya 4 element i mellan plan + golvvärme ca 10kvadrat vatten buret + 3 element översta plan + golvvärme 5 kvadrat El.Ganska dåligt isolerat hus (märks när det blåser då går inne tempen ner ,har best innesensor)Var har du ställt H värdet på ?
Citat från: joka83ed skrivet 10 november 2010, 22:50:02Jag skulle endast ändra H-värdet till att börja med och trimma in kurvan riktigt.Höj H-värdet med 2-3 ºC till att börja med och se hur det blir ThumbsupOm du behöver lägga en puckel på värmekurvan ger sig sen och är beroende lite av hur ditt hus är isolerat. Jag tror att vi har ganska lika förhållanden på hus 3st element i källare 2 nya 4 element i mellan plan + golvvärme ca 10kvadrat vatten buret + 3 element översta plan + golvvärme 5 kvadrat El.Ganska dåligt isolerat hus (märks när det blåser då går inne tempen ner ,har best innesensor)Var har du ställt H värdet på ?Mitt H-värdet är ställt på 64 om jag minns rätt men det är väldigt olika från system till system och från hus till hus ThumbsupInnegivare är en bra investering Thumbsup
Ok Skall sluta med det.javascript