0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
De är ju förvirrande reklam såklart.Men nog levererar dom bra med värme,jag har själv satt in en q-heat 660 nu i höst i huset på ca 140 kvm.Nu är de 23 minusgrader ute och 21 grader inne,de är öppen planlösning på neder våningen.Jag hadde vänta mig å börja stödvärma när de går över 15minus ute..//Andreas
Citat från: Andreas__ke skrivet 09 november 2010, 17:51:09De är ju förvirrande reklam såklart.Men nog levererar dom bra med värme,jag har själv satt in en q-heat 660 nu i höst i huset på ca 140 kvm.Nu är de 23 minusgrader ute och 21 grader inne,de är öppen planlösning på neder våningen.Jag hadde vänta mig å börja stödvärma när de går över 15minus ute..//Andreas Verkar funkka bra . gissar att du bor långt norrut , typ Kiruna om det är -23 grader NU !?
Ska vi ha sådana här vintrar fortsättningsvis så är min rekomendation att köpa FD-35. Då finns det effekt även om det ligger på -20 hela vintern. Om jag skulle köpa en till värmepump, så skulle jag välja en FD-35 till nedervåningen. Jag har bara sett en enda tråd med en missnöjd FD-35 ägare, så den borde ju vara bäst på marknaden. Bara nu inte utedelen stör grannen med sina 67 DB.http://www.energimyndigheten.se/sv/hushall/Tester/Testresultat/Luftluftvarmepumpar/?productGroupId=20&productTestId=237
Nä! man vill ju helst vara supernöjd, som en del personer är på detta forum. Jag börjar tro att pumparna har olika kapacitet, eller är det bara det egna huset som avgör hur bra pumpen fungerar? Jag mäter med en vanlig digital termometer sittandes på väggen 2dm brevid pumpen, utomhusgivaren har jag hängt över pumpen så den hänger ner i luftströmmen. vinklar man spjället ett läge upp från golvblås, så är det lätt att få luftströmmen rätt på givaren. Som jag ser det, ska du ha iallafall +40 gr i luftblåset vid -20gr utomhus. På sida fyra, tror jag, diskuterar Raffen" temperaturer på fd-35an. Så det finns lite info att jämföra med.