Ser i min CZLogger att behovet av elpatron "försiktigt" börjar knacka på dörren om ni förstår vad jag menar...
Alltså, elpatronerna är i dagsläget bortkopplade, eller bättre uttryckt, blockerade via menyn
Man ser i diagrammet att CE50:an ville ha lite tillskott (men inte fick det). Jag upplever det som att det gick bra ändå, kompressorn tuggar på och det kanske tog lite längre tid att bygga upp värmen i tanken efter dotterns långdusch samtidigt som det blev en liten svag dipp i rumstemperaturen just där innegivaren sitter. Men det fungerar ju fint ändå, känns aldrig obehagligt någonstans i huset
Förångartemperaturen ligger på cirkus -13/-14 grader som lägst
Verkar det normalt tycker ni?
tomte:: En liten ide till produktutveckling: Om man hade haft en utegivare så skulle man (unikt för varje hus antar jag) kunna ställa in tröskelvärden för när elpatronerna fick börja nyttjas, tex
- patron 1: -5 grader utomhustemp, fördröjning 10 min innan inkoppling
- patron 2: -10 grader, fördröjning 15 min
- patron 3: -15 grader , fördröjning 20 min
Inställningen av fördröjningar skulle vara för att ge kompressorn "en extra chans" att komma uppför backen utan hjälp. I diagrammet över eltillskotten har jag zoomat in och sett att behovet av tillskott i dom flesta fallen är mycket kortvariga (2-3minuter) och egentligen var "onödiga"
mvh Walter