0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
21 grader låter alldeles för kallt
Jepp hålet i väggen är tätat av kylmontören, med isolering och sen nån smet på spruta så jag hoppas det är som det ska.I-see funktionen är avstängd.Just nu har vi börvärdet på 21 och har nu 20,3 i rummet som pumpen sitter i. (ca: 3-4 minus ute nu) Det är runt 21.3 grader om jag mäter med IR termometer upp vid taket brevid pumpen så det stämmer nog hoppas jag.Har även sett att det frostar lite konstigt IBLAND på utedelen. det blir som frostband på den, ibland mycket och ibland bara lite, men jag har hört att det kan bli så om pumpen går mycket på dellast, vilket jag tror att den gör nu. Kommer lite halvljummen luft ur den nu. Men den går nästan aldrig i OFF läge längre.
testa med att hänga upp en termometer brevid innerdelen.man har ju alltid nån grad högre vid taket.Inerdelen tar sin luft ovanifrån innerdelen. alltså uppepå innerdelen.Jag har min I-see avstängs och ställer in luft styrningarna för det som passar huset bäst istället.Jag har mitt börvärde på 22 nu och termometern som hänger brevid pumpen visar också 22, dock visar den jag har hängandes på väggen inte mer än ca 20,5.Men så länge jag inte gör nånting eller eldar i kamin så verkar pumpen hålla 22 grader uppe vid taket ThumbsupDock har jag märkt nu att om jag eldar i kamin så överstiger den 22 utan att stänga av pumpen..Igår drog vi igång kaminen och eldade lite (mys elda) med då blev det 25 grader i rummet där pumpen sitter men ändå slutade den inte att gå förrän vi sänkte börvärdet till 21 grader.Då gick den i OFF i någon minut och sen fortsatte den.Är inte 4 graders skillnad lite väl mycket när man eldar??