0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
du är rolig strip det märks verkligen att du inte har en aning om vad en vvs firma är .. jag är en vanlig röris och ja vi har press verktyg till 108 man måste kunna sköta sitt jobb . spegelsvetsar för akaterm .. filmutrustning för avlopp . spolbilarna behöver ingen kund som får ett wc bytt betala för dom bär sig själva med den jourverksamheten dom ingår i . Nej du strip det är bara erkänna och lägga prestigen åt sidan . du kan inget om hur en vvs firma ser ut cocacola
Citat från: cocacola skrivet 04 november 2010, 22:03:03du är rolig strip det märks verkligen att du inte har en aning om vad en vvs firma är .. jag är en vanlig röris och ja vi har press verktyg till 108 man måste kunna sköta sitt jobb . spegelsvetsar för akaterm .. filmutrustning för avlopp . spolbilarna behöver ingen kund som får ett wc bytt betala för dom bär sig själva med den jourverksamheten dom ingår i . Nej du strip det är bara erkänna och lägga prestigen åt sidan . du kan inget om hur en vvs firma ser ut cocacola Vi har nog olika bild av verkligheten bara. En "vanlig" rörmokare i min värld har ett eller två små pressverktyg, drömmer om resten av din utrustning och har köpt mycket begagnat. Min rörkrökare har varken spegelsvets, spolbil eller 108 mm presstång och han har klarat alla mina jobb galant!Har du all den utrustningen för dig själv får jag nog erkänna att du är värd en rejält tilltagen timpenning.Natti!Edit:Ääääh, jag glömde ju det viktigaste: Min rörkrökare tar 330 kronor i timmen, plus moms. Ett helt rimligt pris om du frågar mig.Natti!
Ok, helt klart är ju att det är olika definitioner på "rörfirmor". Personligen så skulle jag vara själaglad om det hände någe förskräckligt i mitt hus med vvs, och skitglad om någon kunde komma och fixa fort, oavsett kostnad. Det kan ju eliminera/reducera kostnader för följdskador. Personligen om jag nu skulle ha haft tummen mitt i handen så skulle jag gladeligen betalat vad det kostar.
Citat från: Strip skrivet 04 november 2010, 22:12:14Citat från: cocacola skrivet 04 november 2010, 22:03:03du är rolig strip det märks verkligen att du inte har en aning om vad en vvs firma är .. jag är en vanlig röris och ja vi har press verktyg till 108 man måste kunna sköta sitt jobb . spegelsvetsar för akaterm .. filmutrustning för avlopp . spolbilarna behöver ingen kund som får ett wc bytt betala för dom bär sig själva med den jourverksamheten dom ingår i . Nej du strip det är bara erkänna och lägga prestigen åt sidan . du kan inget om hur en vvs firma ser ut cocacola Vi har nog olika bild av verkligheten bara. En "vanlig" rörmokare i min värld har ett eller två små pressverktyg, drömmer om resten av din utrustning och har köpt mycket begagnat. Min rörkrökare har varken spegelsvets, spolbil eller 108 mm presstång och han har klarat alla mina jobb galant!Har du all den utrustningen för dig själv får jag nog erkänna att du är värd en rejält tilltagen timpenning.Natti!Edit:Ääääh, jag glömde ju det viktigaste: Min rörkrökare tar 330 kronor i timmen, plus moms. Ett helt rimligt pris om du frågar mig.Natti!De va nog en sån rörkrökare jag tänkte på jag med blir varmt av de radiatorerna han monterar också cocacola va ska du med tig och plasma till bygger du pannorna själv i rostfritt Citat från: leifa.k skrivet 04 november 2010, 22:27:46Ok, helt klart är ju att det är olika definitioner på "rörfirmor". Personligen så skulle jag vara själaglad om det hände någe förskräckligt i mitt hus med vvs, och skitglad om någon kunde komma och fixa fort, oavsett kostnad. Det kan ju eliminera/reducera kostnader för följdskador. Personligen om jag nu skulle ha haft tummen mitt i handen så skulle jag gladeligen betalat vad det kostar. Nog lär du få betala
Citat från: smurfen72 skrivet 04 november 2010, 22:29:46Citat från: Strip skrivet 04 november 2010, 22:12:14Citat från: cocacola skrivet 04 november 2010, 22:03:03du är rolig strip det märks verkligen att du inte har en aning om vad en vvs firma är .. jag är en vanlig röris och ja vi har press verktyg till 108 man måste kunna sköta sitt jobb . spegelsvetsar för akaterm .. filmutrustning för avlopp . spolbilarna behöver ingen kund som får ett wc bytt betala för dom bär sig själva med den jourverksamheten dom ingår i . Nej du strip det är bara erkänna och lägga prestigen åt sidan . du kan inget om hur en vvs firma ser ut cocacola Vi har nog olika bild av verkligheten bara. En "vanlig" rörmokare i min värld har ett eller två små pressverktyg, drömmer om resten av din utrustning och har köpt mycket begagnat. Min rörkrökare har varken spegelsvets, spolbil eller 108 mm presstång och han har klarat alla mina jobb galant!Har du all den utrustningen för dig själv får jag nog erkänna att du är värd en rejält tilltagen timpenning.Natti!Edit:Ääääh, jag glömde ju det viktigaste: Min rörkrökare tar 330 kronor i timmen, plus moms. Ett helt rimligt pris om du frågar mig.Natti!De va nog en sån rörkrökare jag tänkte på jag med blir varmt av de radiatorerna han monterar också cocacola va ska du med tig och plasma till bygger du pannorna själv i rostfritt Citat från: leifa.k skrivet 04 november 2010, 22:27:46Ok, helt klart är ju att det är olika definitioner på "rörfirmor". Personligen så skulle jag vara själaglad om det hände någe förskräckligt i mitt hus med vvs, och skitglad om någon kunde komma och fixa fort, oavsett kostnad. Det kan ju eliminera/reducera kostnader för följdskador. Personligen om jag nu skulle ha haft tummen mitt i handen så skulle jag gladeligen betalat vad det kostar. Nog lär du få betala Nu missförstår du väldigt bra (tog det personligt)... det är kanske vad du vill, ett vanligt fenomen här. Jag behöver inte betala.. Jag klarar av att utföra väldigt mycket även utanför mitt yreskunnande, det mesta faktiskt. Bil, VVS, el osv. Visst, en behöver en knuff i rätt riktning ibland. Annars så installerar jag allt själv, även om det är "förbjudet". Jag skrev "om jag nu skulle ha haft tummen mitt i handen" vilket jag inte har. Att jag inte vill racka ned på dem som tar en slant för sina tjänster beror på att jag vet att det finns en massa fastighetsägare utan den minsta susning hur saker funkar, och det finns folk som gått utbildningar, innehar verktyg, bilar, fastigheter osv som de ska betala. Valet är enkelt enligt mig. Vill du ha hjälp (jag hjälper kompisar gratis) så betala för det. Tycker du att det är för dyrt, strunta i hjälp eller sätt dig in i sakerna själv. Svårt val eller?