0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej,Beroende på förutsättningar så ligger det nog mellan 5-6tkr/element.Gjorde själv min installation 08, tot konvertering kostade 125', gjorde då allt jobb själv.Hade ca 11 element på två plan stam 22cu.LVVP +tank kostade 80tkrmvh emwgrni
Så kan jag tycka med smurfen. men man måste ha verktyg för 100000 och bilar och ja du vet. Det drar iväg. sedan måste man gå kurser för heta arbeten och säkervatten, kylbehörighet, då kommer det nya verktyg för 100000 som man måste ha. Dyrt.Sen kanske man måste åka tillbaka ngn gång och fixa lite mm mm
Citat från: VP ORAKLET skrivet 04 november 2010, 18:08:22Så kan jag tycka med smurfen. men man måste ha verktyg för 100000 och bilar och ja du vet. Det drar iväg. sedan måste man gå kurser för heta arbeten och säkervatten, kylbehörighet, då kommer det nya verktyg för 100000 som man måste ha. Dyrt.Sen kanske man måste åka tillbaka ngn gång och fixa lite mm mmÅsså måste rörmokarn smita iväg och hjälpa en kollega. När han kommer tillbaks måste han åka och skaffa nån pryl som fattas. Sen måste han prata i mobilen en timme eller två, ha fika- och lunchrast... Det är inte lätt att vara hantverkare!I övrigt håller jag med Raptor och Oraklet om att det är många kostnader och arbetsmoment man kanske inte tänker på från början.
Sen kan jag tänka mig att alla offertar ni lagt tid på som det inte blir någe av skall också betalas av någon.