Boys!
Nu skall ni få höra! Det var en uppsjö med småsaker (ingen stort och inget som var trasigt dock).
1. En ventil till exp.kälet på brinen på VP1 var inte tät och orsakade leckage. Fixad och ett problem löst.
2. Båda smutssilarna på returerna var "skitiga" och rengjordes. Enligt installatören orsakade detta lågt eller ingen flöde alls (precis som Lelle och VP Oraklet var innte på).
3. CP på VP1 var inte trasig. Den var "hängd" (stod på RMP 30 enligt servicemenynen men snurrade troligen inte alls). Man höjde denna till 100 i "MANUELL TEST" i serivcemenyn och då "vibrerade den igång". Tydligen är det så man "manuellt drar igång" en varvtalsreglerade CP.. (Kommentarer?)
4. Sen var VP1 inställd på att sluta redan vid 0 grader ute (vilket var oavsiktligt och inte något de "valt" att ställa in). Detta korrades till -20 (som VP2 redan stod på).
5. VP2 hade all sin varvalsreglering av CPs manuellt avstängd i servicemenyn. Detta var fel (såklart) och något som man menade måste varit fel redan ifrån fabrik för installatören hade in te ställt det så (vilket jag tror på). Väl på började även den pumpen betee sig normalt..

6. Slutligen höjde vi A2 integralen på VP2 till -700 (istället för -600) eftersom det blev mer linjärt med -75 som A1.. Jag tror fortfarande att man borde sänka båda ännu mer men jag trorvi testar lite såhär nu..
Thats it.. Nu börjar jobbet med att trimma in det hela. I'll be back!
Tack för all input och alla tips såhär långt!