0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sitter det nån luftningsventil mellan borrorna?
Vad är det för VP?
Citat från: VP ORAKLET skrivet 02 november 2010, 15:50:49Vad är det för VP? G2 10KW - går på 230V - norsk modell
Citat från: BalooMannen skrivet 02 november 2010, 15:55:56Citat från: VP ORAKLET skrivet 02 november 2010, 15:50:49Vad är det för VP? G2 10KW - går på 230V - norsk modell Jag hoppas ni bor i Norge?Den lär inte funka på 400V
Nej, jag och min granne menar att det kan vara svårt att få så hög flödeshastighet i röret att man pressar ut all luft. Men rörisen menar att det inte är nått problem. Det är vanlig 40mm kollektor. Vet inte vilken effekt han har på pumpen han har använt men tvivlar starkt på att han fått ut all luft.Man måste ju accelerera nästan 700 kg, då räcker det inte med att pumpen arbetar med 5 bar. Effekten måste ju också finnas där...Jag blir helt trött på yrkesfolk som man måste lära upp.
Angående skev belastning i borrorna.Borde inte den högre Delta T i KB ge högre effekt uttag i det första hålet, för att sedan värmas ytterligare i det andra?Eller hur är resonemanget?
Lite off topic,En sån trafo som du har før 230 Vac -> 400 Vac. Vad landade den på før peng om man får fråga ?
tryckfallet i en kollektor på 700 m vid nominellt fløde (før att hålla 3K deltaT) ær ca 135 kPaYttre tillgængligt tryck ær 66 kPa.. Så det lær ju inte bli några 3-4K i DeltaT i alla fall.