0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Idag lossade jag på slangen till bränslefiltret, och tömde filtret.Då hostade den igång och höll sig vid liv.Körde till macken och hällde i en flaska "Injection cleaner", varvade/sotade ur den ordentligt.Känns som om felet dock kommer att uppenbara sig igen, nu är det torrt och torr luft.Fördelarlock finns det inget tyvärr, tändkablarna går in i en liggande tändspole, kablarna går in parallellt med varandra, har aldrig sett någon sådan tändspole.I helgen när man kan hålla på mer en 1h innan det blir mörkt ska jag ta bort tändkablarna och se hur det ser ut....to be continued...
Jag byter gärna!! Hellre en bil som går på några cylindrar...
Citat från: purjo__ skrivet 26 oktober 2010, 08:56:20Jag byter gärna!! Hellre en bil som går på några cylindrar...Jag är spekulant på klisterlappen, perfekt att ha för jävelskap med nån
Citat från: joka83ed skrivet 27 oktober 2010, 00:47:20Citat från: purjo__ skrivet 26 oktober 2010, 08:56:20Jag byter gärna!! Hellre en bil som går på några cylindrar...Jag är spekulant på klisterlappen, perfekt att ha för jävelskap med nån Tyvärr, den får bara avlägsnas av "behörig tjänsteman"Men jag håller med om att den är tuff. Aldrig har min bil fått så många nyfikna blickar som nu...Problemet är att den sitter mitt i synfältet så man måste luta sig åt höger hela tiden när man kör
"Fattiglapp" var ju först med tipset, och trots att han försökte lura av mig bilen så kanske det blir han som får trissen.
Citat från: nic2 skrivet 26 oktober 2010, 19:32:20"Fattiglapp" var ju först med tipset, och trots att han försökte lura av mig bilen så kanske det blir han som får trissen. Det här blir en ganska avancerad trade, men jag är känd för att ALLTID vinna mycket pengar på skraplotter så det enda som kommer hända efter att du då eventuellt skickat mig en lott är att jag skrapar fram såpass mycket pengar att jag kan köpa din bil av dig.Därför är det upplägget allt annat än effektivt, du kommer alltså behöva inte bara reparera bilen för dyra pengar utan också få köpa en kostsam skraplott att skicka mig i ett dyrt frankerat kuvert, det blir då på något märkligt vis du själv som kommer att få betala i omgångar för att ändå i slutändan bli av med bilen...Därför tycker jag faktiskt lite synd om dig och känner att vi kan dela på smällen, jag hämtar bilen direkt och tar den med mig, du har då kvar både reparationspengarna och lottpengarna att ha till handpenning på din nya driftsäkra bil.Jag vet, jag gör egentligen en dålig affär här, men du kanske kan skicka med någon åkgräsklippare eller något annat för att visa lite goodwill?
Haha! Gjorde min kväll Thumbsup
Pendlarmercan krånglar.Märkte för ett tag sedan att han går orent vid fuktig väderlek, innan han blir varm.Startade bra igår, kom 100m, sedan gick han ner på 2-3 cylindrar, och till slut så orkade han inte hålla sig igång.Startade inte mer på kvällen.Bytte tändstift idag, hostade igång på 3 cylindrar, och stannade. Behöver lite konkreta tips här, gillar INTE att skruva med gamla bilar.Mitt nästa steg är att kolla upp bränslefilter i morgon.Någon som kan bidra med en diagnos?Trisslott utlovas till den person som kan hitta felet.Bränslefilter har jag redan bestämt för att kolla, så den diagnosen har jag ställt själv.Shoot.... hejhar för mig att det var på mitten av 90 taletsom MB började med miljö-vänliga kablar på MBfint tänkt men problemet blev att issoleringenpå kablarna ruttnade bortkan vara så i ditt fallom man börjar rota i kablarna stannar den för gottjag har varit MB frälst sen födselnhar skruvat å mekat & repat mb sen man slutat med moppekvaliten går ut-för på MB mflhar själv en värsting mercaden dag den stannar så kostar det nog byxornamen den går inte många hundra mil per årkjell