0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej drjukebox!Min fru gnäller över att hon inte får tillräkligt varmt vatten efter att jag stängde av beredaren, men jag har försökt att ställa in efter min förmåga och undrar om dessa parametarrar är rätt:Jag har Bör värde 55grader på El panna, B värde 55g på Värmepump, Max 60 G framledning, ser det ut som att dessa inställningar är rätt?Min shunt står i 50% läge enligt displayen och sen har jag en display som säger att shunten är stängd blir lite konfunderad där.Jag funderar annars på att sätta på beredaren igen men vilka värden skall jag då trycka in på VP, El panna, framledning.Många frågor och hoppas att du har tid att svara.Mvh Thomas
Hej!Det är nog möjligt att vi gör då jag har tummen mitt i handen i detta ärende.I min display under inställningar kan jag se en log där det står Shunt läge 50% och det var denna jag menade om jag kan ändra för att skicka ut mer värme till radiatorerna, vad händer om jag ställer om denna till 100% eller stänger den helt?Under beredaren har jag en blandventil som jag kan styra, men vet inte riktigt var denna skall stå om det är så att jag skall använda beredaren som det lutar åt just nu.Hoppas detta hjälper att förtydliga min okunighetMvh Thomas