0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
De kanske är hemliga ev Pi.r?? Kanske t.om lika hemliga som effektbegränsningarna på de pumparna. Mvh Raffen.
Om jag kommer ihåg rätt.. (annars får jag nog höra det) avfrostning pågår tills vätskeledningen uppnått +8 ºClyckas den få upp temperaturen över +8 ºC på vätskan (efter utebatteriet) inom 5min vid avfrostning så förlängs driftstiden till nästa avfrostning med 15min och vise versa åt andra hållet.Detta fortlöper hela tiden, klarar den nästa avfrostning inom tiden förlängs driften med ytterligare 15min osv ..
Det är bara det att Raffen "vet" att det finns en hemlig effekt-beränsning i FD35:an som "någon ful fisk" kopplat ur vid Energimyndighetens test. Så vid "riktiga" förhållanden i ett hus, skulle den bara ha likvärdig effekt som Toshiban... Fast det är ju bara Raffen som har förstått hur det verkligen ligger till...
Hej Jawen..!Toshiban är nog en utmärkt pump om man har lite lägre effektbehov - som för mej tex. Men FD35:an har betydligt högre effekt och är tystare (sägs det), så jag förstår ditt val.Det är bara det att Raffen "vet" att det finns en hemlig effekt-beränsning i FD35:an som "någon ful fisk" kopplat ur vid Energimyndighetens test. Så vid "riktiga" förhållanden i ett hus, skulle den bara ha likvärdig effekt som Toshiban... Fast det är ju bara Raffen som har förstått hur det verkligen ligger till...För det var väl den effekt-begränsningen du syftade på här Raffen?Citat från: Raffen skrivet 21 oktober 2010, 23:17:07De kanske är hemliga ev Pi.r?? Kanske t.om lika hemliga som effektbegränsningarna på de pumparna. Mvh Raffen.