Hej!
Försöker få tag i manual till en gammal Thermia Duo 12, från 1985... (ja, det e gammalt
)
Någon som vet var man kan hitta sådant? Har googlat en del, men hittar inget på så gamla pannor.
Har lite bekymmer med den nämligen..
Har precis installerat och dragit igång pannan. Pannan går fint, och det blir varmt direkt i rören som går till värmen i huset.
Värmepumpen går hela tiden, och kompressorn också. Vv pump (Varmvatten?) går också hela tiden (lampan lyser).
Däremot så går Rad pumpen (som jag förstår det är det "radiator" pumpen som går, som skickar ut det i golvvärmen) i intervall. Till typ en halv minut, från
en halv minut osv..
Är det korrekt?
Det verkar funka någorlunda.
MEN, jag ställde ner kurvan till ca 0,75. Då börjar pump/kompressor balla ur. Den startar, och när Rad pump startar, så stannar både
Värmepump, kompressor och radpump. Direkt efter så startar Värmepump, strax efter kompressorn igen, när den gått en liten
stund, så startar Rad pump igen, men direkt den går till, så stannar det igen.. och så håller det på så...
(Kan man bifoga filmklipp här? filmade hur den beter sig nämligen.. svårt att förklara)
Så en liten manual hade varit fint så man kan felsöka lite tänkte jag..
(Det är alltså en jordvärmeanläggning, och sen kopplat till golvvärme i huset)