0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har installerat och justerat ganska många 1330 i större fastigheter och hyresrätter och det är absolut inget enkelt jobb om du inte har koll på hur värmesystem och värmepumpen fungerar. Men för att du ska tjäna maximalt med pengar så ska maskinen gå på så låga temperaturer som möjligt = bra flöden och öppna termostater med fungerande termostatventlier. Sen ska du ett deltaT på F/R på 7-8 grader på kompressorerna, oavsett driftläge, så injusteringsventlierna är väldigt viktiga att dom ställs rätt. Även över acctanken om du har en sån.Sen blir jag nyfiken på ditt varmvattenupplägg, om du har akil-tankar så fungerar INTE den ritningen som nibe har på sin hemsida.
Tempgivaren för KB-ut visar galet.Hetgastemp på B-pumpen är lite hög.Serviceteknikern har kanske rätt.
Båda tempgivarna på KB ut verkar ju visa tokigt, de borde visa minusgrader båda två, om kompressorerna var i drift när du läste av.Skulle inte förvåna mig om det bara är hetgastempgivaren på kompressor B som åckså är väck, men installatörern tjänar ju mycket bättre på att byta modul.Om du har möjlighet, stäng av båda kompressornerna ett par timmar, men låt flödet för värmebäraren gå, och kolla sedan om de två hetgasgivarna verkar stabilisera sig på samma temp (rumstemp?)...Öka värdet för tillskott ordentligt, det tar timmar av gradminutunderskott innan det börjar bli så kallt i husen att någon märker det.
Ena kompressorn A - har startat 1,2 gånger på 5 dagar och den andra B - 0,8 ggr på samma tid! Borde inte de stoppa ibland?
Om du har möjlighet, stäng av båda kompressornerna ett par timmar, men låt flödet för värmebäraren gå, och kolla sedan om de två hetgasgivarna verkar stabilisera sig på samma temp (rumstemp?)
Båda tempgivarna på KB ut verkar ju visa tokigt, de borde visa minusgrader båda två, om kompressorerna var i drift när du läste av.
Upptäckte att installatören (?) i dokumentationen efter instalationen gjort en notering vid punkten köldbärare att det på rördragning saknas iso (isolering, kanske?) på 50 cm.