0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har en nyinstallerad Zibro S-1326. När jag startat den kör utedelen igång efter ca 2 minuter, innerdelen kommer igång efter avfrostning och börjar leverera varmluft. Efter 45 sekunder slår pumpen av och den gröna "nätlampan" börja blinka i snabb takt. Slår av strömbrytaren och slår på igen och startar upp på nytt och då upprepas ovanstående. Om jag startar i "fläktläge" går innedelen igång, fläkten går OK (utedelen/kompressorn står stilla) men slår ifrån efter ganska precis 45 sekunder.Detta tyder väl på att problemet sitter i innedelen? Vad är fel?
Stoppa omedelbart luftkonditioneringsapparaten om något av följande fel inträffar. Dra utströmkontakten och kontakta din leverantör.• Följande kod visas i displayfönstret: E0, E1, E2, E3, E4, E5, E6, E7, E8 eller P0, P1, P2, P3, P4.• Säkringen går ofta eller kretsbrytaren utlöses ofta.• Främmande föremål eller vatten har trängt in i luftkonditioneringsapparaten.• Fjärrkontrollen fungerar inte eller fungerar dåligt.• Andra onormala situationer.• Driftindikatorn blinkar 5 gånger, även sedan nätströmmen har kopplats bort och sedananslutits på nytt.
Det talas om att man inte får installera luftpumpen själv. Jag undrar om lagstiftningen inte avser hanteringen av gasen. Det kaninte vara möjligt att det inte är tillåtet att göra alla andera jobb som ingår i monteringen.
Citat från: supernova skrivet 01 november 2010, 06:33:16Det talas om att man inte får installera luftpumpen själv. Jag undrar om lagstiftningen inte avser hanteringen av gasen. Det kaninte vara möjligt att det inte är tillåtet att göra alla andera jobb som ingår i monteringen.Lagen är väldigt tydlig; Det är förbjudet att sammanfoga delar som fluorerade växthusgaser.Självklart har värmepumpslobbyn varit pådrivande för att få igenom dom reglerna. Det märkliga är att eftersom det är en EU-förordning som ligger i botten så borde det vara samma lagar i alla länder, men så är inte fallet - Sverige verkar ha tolkat förordningen hårdast av alla. Beror det på att vi har den starkaste VP-lobbyn
Slapp av, EU-direktivet kommer nok til å gjelde alle EU-EØS land...Venter bare på melding om at dette også vil gjelde for Norge (selv om vi ikke er medlem i EU... enda.... )
fann du felet? har liknande med min pump. får inte igång utedelen.. enl instuktionenboken så skall det vara en 4 ledad kabel mellan enheterna. ink jord kabel- men på utedelen sitter det en svart kabel som inte får någon inkopplingpå stift 4 stift 1.2.3. är lika inkopplat som på innerdelen. skulle vara kul att få något svar på detta- den leverar värme ca någon minut men inte mer.