0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
...modellen de vill kränga är en 9DKE
Panasonic har många olika 9DKE. Du måste även jämföra bokstäverna före.
Panasonic har inte flera olika modeller utav E9DKE.E-serien görs i Malaysia, PE i Kina, och TE/HE i Japan.
Det är samma maskiner som säljs utav de flesta.De typerna som Kinnan AB tar in i Sverige är 2 st:-SPK = Sverige Pumpen Komfort = samma typ som importeras utav alla fristående importörer.-SPE = Sverige Pumpen Exklusiv = "bättre" isolering utav kopmressorn än SPK, samt ingen värmekabel i tråget, utan 6 st hål under värmeväxlaren i utedelen.Dock skall det tilläggas att den pumpen som säljs som -SPK (komfort) har i månadsskiftet Maj / Juni fått samma isolering utav kompressorn som -SPE.Så mellanskillnaden mellan -SPK och -SPE om ca: 3500:- är i mina ögon lite väl häftig med tanke på att det enda man får är 6 hål i bottenplattan.
Citat från: Greven skrivet 24 juli 2005, 22:56:44...modellen de vill kränga är en 9DKECitat från: Martin X skrivet 24 juli 2005, 23:11:04Panasonic har många olika 9DKE. Du måste även jämföra bokstäverna före.Citat från: vpgr skrivet 25 juli 2005, 00:18:48Panasonic har inte flera olika modeller utav E9DKE.E-serien görs i Malaysia, PE i Kina, och TE/HE i Japan.VPGR saluför på sin hemsida 5 "olika" Panasonic luftpumpar:PE9DKE, E9DKE, TE9DKE, XE9DKE, HE9DKESå du VPGR menar alltså de alla är samma men olika tillverkningsländer. Bullshit vill jag påstå, varför har ni annars olika pris och data på dem?Citat från: vpgr skrivet 25 juli 2005, 00:18:48Det är samma maskiner som säljs utav de flesta.De typerna som Kinnan AB tar in i Sverige är 2 st:-SPK = Sverige Pumpen Komfort = samma typ som importeras utav alla fristående importörer.-SPE = Sverige Pumpen Exklusiv = "bättre" isolering utav kopmressorn än SPK, samt ingen värmekabel i tråget, utan 6 st hål under värmeväxlaren i utedelen.Dock skall det tilläggas att den pumpen som säljs som -SPK (komfort) har i månadsskiftet Maj / Juni fått samma isolering utav kompressorn som -SPE.Så mellanskillnaden mellan -SPK och -SPE om ca: 3500:- är i mina ögon lite väl häftig med tanke på att det enda man får är 6 hål i bottenplattan.Med andra ord så är det numera endast 6 hål som skiljer en "norden" variant med en "sydeuropeisk" variant med samma typbeteckning, eller?
Hej!Driver kåken med två hål i väggen dvs el och med sista räkningen i färskt minne ät måttet rågat vi skall bli med luft-luft pump! Kollade på nätet och med några lokala förmågor och insåg mycket snabbt att marknaden är så snårig att amazonas djungler ter sig Sahara i jämförelse alltså läge att bli blåst för den som inte är insatt! När det gäller Panasonic har jag ett pris från luftmiljögruppen på 19000:- inklusive ALLT bara att trycka på knappen, modellen de vill kränga är en 9DKE, luftmiljögruppen ägs acc bygggrossisten DAHLS som även äger Citcop alltså utgår jag ifrån att det samma grejor made in någonstans?Från en lokal förmåga har jag ett pris på 23 000:- för samma maskin men då tar han sin maskin från Kinnan AB som enligt uppgift är generalagent för Panasonic i Sverige, hur det går ihop med att Luftmiljögruppen kränger samma maskiner från Panasonioc begriper inte jag, någon som vet? Vad är skillnaden mer än 4000:-?När det gäller Toshiban har jag ett pris på 19900:- + elinstallation cirka 15-2000:- för en modell RAS 13 vilket testmässigt är något sämre än RAS 10 som kostar lika mycket men sopade banan med konkurrenterna i fjol höstas men det var då det!Snälla ge vägledning åt en grubblande!