0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vid 15 + ute fungerar den ju hyfsat,tyvärr sammanfaller detta med när även solfångaren fungerar som bäst. Emaljerad beredare med offeranod....? solfångare med 394 kwh/år 50 gradigt vatten ,som skall jobba emot max 150 liter, för 3250:-/kvm....? priset på vvp:n verkar dock skäligt och det är ju tom 3 års garanti.
Förslag till chung: ta en titt på manualen på vvp-300. Den är gjord för att anslutas mot uteluft.,fodrar minst 250 kbm luft/tim och har 200 mm anslutning och är sålunda väderberoende. visserligen kan säkerligen ventilationsluft medejekteras men vvpn ensam har en fläkt som inte klarar ett normalt ventilationssystems tryckfall.Om grejen sedan kan befaras vara tillverkad i Kina finns anledning att begrunda om det är det vettigaste som finns idag att göra billigt varmvatten.
Jag kan tillägga att jag köpte den från en leverantör som skickade med en solfångarpanel i samma pris. DVS 19995 för VPV-300 inklusive Solfångarpanel Invest ISP 2.0 som annars kostar 6495 spänn extra. Denna har jag ej kopplat in o vet ej om jag skall. Kanske använder jag den löst till ungarnas pool på sommaren.