0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
är det nån kunnig som vet om det går att manipulera ute givaren så att pumpen tror det är varmt ute och ställer sig i sommar läge (cp av värme av) tänkte ha en strömbrytare som jag kan växla med har fått tips på forumet att det går att lura bosch/ivt borde gå att lura nibe med. Har ingen koll på motstånd och sånt men ett med rätt värde borde få pumpen tro att det är ex 25 grader varmt . Anledningen är att jag vill elda ibland och behöver stänga kranar mot vp.
Eller så använder du dig av "Kontakt för extern blockering av tillsats och/ellerkompressor" eller "Kontakt för extern blockering av värme" enligt sidan 23 i installatörsmanualen!
purjo__s version är riktigt
Artikelnummer 60-734-23 går bra att använda, det larm tror jag om det kommer så försvinner lika fort som den kommer att det gör ingenting. Dessutom kan du använda sodan brytare som släpar över båda kontaktpunkter vid över gången. Eller koppla motståndet parallellt med original givaren.
Jag tror inte pumpen är så känslig att den reagerar på att du ställer om en strömbrytare. Jag kopplade ur utegivaren på min Bosch med Rego800 för att dra om kabeln lite bättre. Det tog säkert en minut innan datorn larmade...