Ah härligt, det har hänt lite i tråden!
Linnex - hur stor konvektor har du/vilken effekt? En konvektor som räcker till 165kvm låter ju trevligt.
jonasmj - Nä ingen ihopkoppling alls, och dom fräste inte ner rören i frigoliten heller utan drog längs kantbalken. Gissar att jobbet gjordes på en kvart typ. Det lustiga är att man är tvungen att gå genom Myresjöhus eftersom det är totalentreprenad (inget eget pill i sånt som är deras ansvar) samtidigt som dom säger nej till att hålla på med frikyla då dom säger att det kan bli problem med kondens som dom inte vill ansvara för. Fint läge för dem, att ta duktigt betalt och samtidigt säga att dom inte tar ansvar, och säga nej till egen installation pga ansvarsfrågan...
Ang kondensavlopp så skulle jag ju dragit upp ett avloppsrör genom plattan, men allt gick så fort så jag hann inte komma på att jag skulle ha detta innan all cellplast låg där så då fick det bli tre rör till tvättstugan så att man kan köra kondensvattnet dit. Det blir ju lite vatten stående då pga. uppförsbacken i tvättstugan. Blir det problem med lukt får man väl lösa det på nåt sätt.