0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vi kommer att ha vattenburna rad på övre plan, och golvvärme med rums termostater på nedre plan, är det då 2 separata system? Kräver väl olika temp?
Har nu ställt in kurvlutningen på vår NIBE 360P på 7 och förskjuten värmekurva på -1.Har fått ställa in alla termostater på bottenplan på 5 3/4 (skalan går till 9) och i sovrum (där vi haft lite problem att få upp samma temp) så är termostaten på max (9), då lyckas jag att få ca 22 i sovrum 2 och ca 21 på bottenvåning.Verkar det vara en vettig inställning, jag vet att det rekommenderas att köra radiatorer på bottenv på max, men då får vi smällhett nere och inte tillräckligt varmt uppe.
Citat från: shogo skrivet 19 oktober 2010, 08:03:49Har nu ställt in kurvlutningen på vår NIBE 360P på 7 och förskjuten värmekurva på -1.Har fått ställa in alla termostater på bottenplan på 5 3/4 (skalan går till 9) och i sovrum (där vi haft lite problem att få upp samma temp) så är termostaten på max (9), då lyckas jag att få ca 22 i sovrum 2 och ca 21 på bottenvåning.Verkar det vara en vettig inställning, jag vet att det rekommenderas att köra radiatorer på bottenv på max, men då får vi smällhett nere och inte tillräckligt varmt uppe.Det låter som att radiatorerna på bv måste strypas lite hårdare.