0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
polarisen har 404 det är den som går till -25 dom andra med 407 släpper dom ner till -15 .mechatermen /euronomen kcc artic är grymma maskiner Thumbsupcocacola
Citat från: cocacola skrivet 13 oktober 2010, 19:43:30polarisen har 404 det är den som går till -25 dom andra med 407 släpper dom ner till -15 .mechatermen /euronomen kcc artic är grymma maskiner ThumbsupcocacolaAntingen har Mecterm eller Cocacola fel, för dom anger Cop till 2,2 vid -15 och drift till -25 ºC max med R407C, kolla själva:http://www.mecaterm.se/uploads/manualer4.pdf
Inte fan blev jag klokare på det, vad har chuck norris för COP by the way....
Jag har en Mecaterm Flash 900 ansluten till en gammal CTC kombipanna olja/ved ( kompletterad med en elpatron) som har tuffat på sedan 1992.2003 läckte den köldmedia pga en mutter som spruckit och blev då tvungen att byta köldmedia från R22 till R417.Värmer inte lika bra som förut när det blir minusgrader, ger bara ung 30grader vid minusgrader. Men för övrigt räcker den både till varmvatten och elementen.Nu har den börjat kärva med nerisning inuti och den avfrostar inte alls.Jag har ringt servicefirman som hjälpte mig med ködmediumbytet 2003 och väntar på att dom får tid..några veckor sa dom att det kunde ta.Sammantaget så tycker jag att Mecatermen är bra, den har ju ändå tuffat på i 18 år nu