Kollade på länken och såg ett fel direkt, waterboxen har 2 olika storlekar på anslutningen, ska man "tjuva" värme från innerdelen behövs samma storlek på anslutning in som ut för hetgasrören. Cirk-pumpen måste gå hela tiden och får inte regleras ned, annars fryser vattnet = att vvx:en sprängs när maskinen går i avisningsläge, så att köra ac på sommaren är bara att glömma så vida man inte opererat in en 4 vägs ventil som styrs av utedelen samt att man har termostat som tvångsstoppar utedelen om vattnet blir för kallt.
Sen tillkommer en faktor, kyler man ned för mycket och sedan kör genom innerdelen finns det stor risk att kylmediet tillbaka till utedelen då blir så kall att man kan få vätskeslag, detta beror helt på om maskinen har kappilärrör eller termisk ventil, hur maskinen styr vid elektronisk ventil vågar jag inte svara på.
Jag testade tidigare att ta en skitpump på 5,5kw med kappilärrör och lindade returröret på 1/4" 10 varv runt en petflaska och sänkte ned denna "spole" i en 25L hink med kallt vatten, innerdelen dök direkt i värme och isbildningen runt torkfiltret steg direkt till toppen vilket skvallrade om att vätskelag var på g så jag stoppade exprimentet ganska snabbt, detta gjordes alltså EFTER innerdelen, men principen blir ju samma om man kopplar in före, så har man då t.ex 18+ i innertemp och vattnet i vvx:en är under 30 vid start finns alltså risk för ev vätskeslag med havererad kompressor som följd.
Förhoppningsvis kanske ACE läser detta och kan flika i vad som gäller och vilka gränser som finns.
Siffrorna på hemsidn var i princip oläsbara, det såg inte speciellt seriöst ut.