0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nackdelen med CTC är den något klena varmvattenkomforten.
Text
Citat från: joka83ed skrivet 03 oktober 2010, 15:29:43TextKan ju inte uttala mig om kvaliteten på värmepumparna men det kan nog förutsättas vara samma som de andra ledande märkena men som sagt servicen . Hur man än vänder och vrider på det så är produkten inte bättre än eftermarknadsservicen och i fallet med Bosch så kvittar det om det är en värmepump eller en tvättmaskin, samma usla service
Min senaste sammanstötning med servicen handlade om garanti på en spishäll där en del av ena plattan slutade fungera, den lös inte upp samt det som stektes på den "tårtbiten fick ingen stekyta. Samtal till service som resulterar att de mailar bilder till mig och frågar om det ser ut som på bilderna, när jag svarar ja så säger de att "så kan det se ut" Jag framhärdar att jovisst kan det se ut så men det är inte rätt. Nästa utspel är att de vill skicka en servicetekniker men om han bedömer att inget är fel så ska jag bediteras med 795:- för besöket. Fine tycker jag, ge mig specen på plattan så mäter jag upp om den tar vad den ska (jag har allmän behörighet ABL så jag får utföra arbetet). Jag får då höra att effekten på plattan är en affärshemlighet som inte lämnas ut, jag påpekar då att jag inte har någon chans att göra en bedömning om rimligheten i deras arbete skicka ut serviceteknikern med en ny platta så jämför vi på plats och om effekten är den samma på den nya plattan så ska jag gladeligen betala de 795:- som ni vill ha. Teknikern kom och bytte plattan utan att jag fick mäta strömmen till den gamla eftersom han var såååå stressad. Nya plattan lös upp på hela ytan och den blev stekyta överallt i järnet.Det jag tycker är vidrigt i historien är att man med berått mod skickar bilder på trasiga plattor för att jag ska släppa ärendet
Det som var allra mest irriterande med den gamla IVT-anläggningen, förutom ideliga stopp, var attt det till sist inte gick att få fram reservdelar till den alls. (En styrbox som satt i uteenheten gicki nte att få tag på pga tillverkningen av den upphört) Och då var den som sagt bara sju år som sagt.
Man kan ju uppgradera den befintliga pumpen Thumbsup Var på en IVT pump för ett tag sen. Och den kolvkompressorn som satt i var mkt dyrare än en ny effekt mässigt likvärdig scroll. Det som kan ställa till lite är väl reservdelar till styren, men det går att fixa det med