0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Avfuktare har väl normalt avfostning, i alla fall har de två billiga avfuktarna jag har det.
Citat från: tipo874 skrivet 28 september 2010, 08:45:49Avfuktare har väl normalt avfostning, i alla fall har de två billiga avfuktarna jag har det.Det är väl ofta stoppavfrostning på lufttorkare eftersom de förväntas stå i varmare rum? Annars får det ju bli hetgasavfrostning. Jag förmodar (obs tror) det är ovanligt med elavfrostning på mindre torkare då det måste bli svårt med strömförsörjning. På större lufttorkare är det vanligare.
Jag har ingen aning om det är hetgasavfrostning på den men du har rätt. Det måste den ju ha.Hur tar man reda på det?Egentligen tror jag inte att jag någonsin kommer prova att bygga om den, men det vore ju en kul ide´.Annars då, kommer den ge nån effekt? Som värmepump och/eller AC.Ganska intressant att min stavningskontroll inte gillar ordet värmepump.
Citat från: ElHolte skrivet 28 september 2010, 18:36:15Jag har ingen aning om det är hetgasavfrostning på den men du har rätt. Det måste den ju ha.Hur tar man reda på det?Egentligen tror jag inte att jag någonsin kommer prova att bygga om den, men det vore ju en kul ide´.Annars då, kommer den ge nån effekt? Som värmepump och/eller AC.Ganska intressant att min stavningskontroll inte gillar ordet värmepump.Det är ju redan en värmepump så i och med det kan du ju använda den vilket som, en AC pumpar ju också värme. Vänd den bara rätt väg . Finns det hetgasavfrostning sitter det en komplicerad 4-vägsventil nånstans