0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
studsHej allaKöper 3 st E12DKE Luft /Luft värmepumpar 2006.Använder 3 st panasonic E12DKE De värmer olika hus.------------------------Den pumpen som värmer mitt hus fick H16 fel efter 2 vintrar 2008blev utbytt utan problem-------------------------Nästa E12DKE som det blir fel kod F90 år 2010 februari och kallt är det dåmen den gick att få igång igenom att stänga av ingående ström 30 min och starar den igenden kunde gå i från 0 min till några veckor åt gångenFel anmäler den nu i juni till min leverantör Citcop för F90 felJag fick svar att anlita den service firma som vakumsuger pumpen...Ringde den firman, de ville att jag monterar ner pumpen för felsökning kretskort.Jag kollar upp vad kretsskort kostar mmm dyrt tyckte jag med allt runtom jobb. mm---------------Jag har tur, el och elektronik kan jag lite om. efter lite felsökning kom jag fram till kretskortet i ute delen som felet är på, hittar o lagar felet räknar inte min tidmaterial 25mm lång isolerad tråd + ett motstånd 680 ohm kostnad under 5 kr.----------------Jag har alltså 2 st E12DKE pumpar till som detta felet kommer att uppstå på...