0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det drar nog iväg en hel del till utlandet också, via importbilar, utlandsresor, köp av ROT-tjänster av utländska företag, mm, mm.Men visst, en stor del blir nog kvar i landet.
är det stängt eller?
Bra exempel "MangeH ".Tycker också att det sjuka med Sverige är det är ok att vinna på lotto eller ha medfödd talang för sport och bli riktigt rika den vägen,men en duktig företagare med talang för affärer som har 20st anställda och bidrar med massor av skattepengar genom sig själv,sina anställda och företaget,det är allmänheten blir mest avundsjuk mot.Lite sjukt att han som bidrar mest till samhället så alla kan ha det bra,han har mest avundsjuka mot sig och får aldrig en positiv kommentar medans idrottstjärna skattar i Monaco och bidrar inte med en spänn.Tänk på det när alla riktigt rika företagarna flyttar/flyttat sina tillgångar utomlands att dom resonerar med att "jag skiter i detta för jag får ändå ingen uppskattning hos allmänheten"Det måste bli mer accepterat att man ska kunna jobba sig rik.När Ohly och Sahlin klagar på att dom rika bara får mer o mer varför avstår inte dom en del av sin höga lön till förmån av samhället,dom borde klara sig med 25000:-/mån istället och föregå med gott exempel !
Lyssnade på Ring P1 påväg till jobbet idag. Det programmet är klart bäst!En gubbe ringer in och drar det bästa jag hört på länge... "Trotts att Moderaterna vann så är förlorarna större"
Citat från: MGKea skrivet 21 september 2010, 10:12:34Lyssnade på Ring P1 påväg till jobbet idag. Det programmet är klart bäst!En gubbe ringer in och drar det bästa jag hört på länge... "Trotts att Moderaterna vann så är förlorarna större" Grundar du din verklighetsbild på det du hör i ring P1 har du allvarliga problem tomte::
Citat från: Thomas59 skrivet 21 september 2010, 11:05:40Citat från: MGKea skrivet 21 september 2010, 10:12:34Lyssnade på Ring P1 påväg till jobbet idag. Det programmet är klart bäst!En gubbe ringer in och drar det bästa jag hört på länge... "Trotts att Moderaterna vann så är förlorarna större" Grundar du din verklighetsbild på det du hör i ring P1 har du allvarliga problem tomte::Tillskilland från dig då som läser "Expressen och DN" ? Jag tycker din kommentar var onödig. Tycker du nog skall lyssna på P1 lite oftare. Klart bästa radiokanalen!Man kanske kan fortsätta i samma anda som du och fråga vad din arbetslinje är? Själv är jag företagare. Gör som jag känner för. Oavsett regim borde jag klara mig. Är det så för dig också?
Citat från: MGKea skrivet 21 september 2010, 11:25:03Citat från: Thomas59 skrivet 21 september 2010, 11:05:40Citat från: MGKea skrivet 21 september 2010, 10:12:34Lyssnade på Ring P1 påväg till jobbet idag. Det programmet är klart bäst!En gubbe ringer in och drar det bästa jag hört på länge... "Trotts att Moderaterna vann så är förlorarna större" Grundar du din verklighetsbild på det du hör i ring P1 har du allvarliga problem tomte::Tillskilland från dig då som läser "Expressen och DN" ? Jag tycker din kommentar var onödig. Tycker du nog skall lyssna på P1 lite oftare. Klart bästa radiokanalen!Man kanske kan fortsätta i samma anda som du och fråga vad din arbetslinje är? Själv är jag företagare. Gör som jag känner för. Oavsett regim borde jag klara mig. Är det så för dig också? Japp! Lyssnar på Ring P1 och är företagare. Jag klarar mig oavsett regim men värnar om utvecklingen för Sverige. Det kan man göra på olika sätt. Genom att rösta på RGR som är för bidrag och saknar politik för utveckling och tillväxt eller på Alliansen som inte är emot bidrag men som inte heller ser det som ett långsiktigt försörningsalternativ OCH har en politik för utveckling och tillväxt.