0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
http://www.varab.se/ Vattenreningsbyrån var det jag tänkte på. Har handlat en del där, det är ju bra att de ligger lokalt
...Jag säljer själv Aquaexpert (alltså är mitt omdömme kanske lite färgat ) ...
Har du ett förslag på filter i mitt fall, inklusive ca-kostnad ? (Naturligtvis borde jag ta kontakt med ett antal leverantörer för det här, men jag vill först att ha något att fundera över innan jag börjar med det rätt tidskrävande arbetet...)
Citat från: i skrivet 19 september 2010, 13:06:54Har du ett förslag på filter i mitt fall, inklusive ca-kostnad ? (Naturligtvis borde jag ta kontakt med ett antal leverantörer för det här, men jag vill först att ha något att fundera över innan jag börjar med det rätt tidskrävande arbetet...) jag överlåter själva offertarbetet till experterna och monterar bara anläggningarna....Det skiljer väldigt mycket i pris beroende på vad som ska filtreras bort och vilken kvalitet man vill ha på vattnet, Det brukar ligga mellan 15.000kr till 35.000kr i de vanligaste fallen.
Jag tror normalt är ca 20 liter /min för ett hushåll, man renar vatten till en hydrofor och har på så sätt ett litet lager med renat vatten vid störttappningar.Det blir ganska fort mycket dyrare om man behöver större vattenmängder.