0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Mcrave! Ja du menar väl den lite mindre on/off-pumpen av Coolix här antar jag, och det kommer den naturligtvis att klara av om det inte är allt för dåligt isolerat, ivf ned till ca -15 ºC som dessa pumpar är garanterade för drift till. Du kommer också att få en besparing givetvis ifh till dina elradiatorer som du kör med idag, dock inte alls lika stor som du skulle få om du istället sätter in en märkespump med riktigt bra dellastegenskaper. ftp://ftp.jula.se/media_pdf/produktinfoblad/SE/luftvarmepump_Coolix.pdfMvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 16 september 2010, 17:00:50Hej Mcrave! Ja du menar väl den lite mindre on/off-pumpen av Coolix här antar jag, och det kommer den naturligtvis att klara av om det inte är allt för dåligt isolerat, ivf ned till ca -15 ºC som dessa pumpar är garanterade för drift till. Du kommer också att få en besparing givetvis ifh till dina elradiatorer som du kör med idag, dock inte alls lika stor som du skulle få om du istället sätter in en märkespump med riktigt bra dellastegenskaper. ftp://ftp.jula.se/media_pdf/produktinfoblad/SE/luftvarmepump_Coolix.pdfMvh Raffen.Så man kanske skulle känna mer på att skaffa en märkespump plus att ordna en riktigt kraft fläkt in till garaget då? en som orkar flytta mer än 90km3 luft/h?Skulle jag även kunna få bort det elementet (de ligger på 1800w) skulle jag göra en riktigt bra besparing.
ftp.jula.se/media_pdf/produktinfoblad/SE/luftvarmepump_Coolix.pdf
Hål som krävs i vägg för att få igenom snabbanslutningarna är 800 mm.