0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
På engelska, jo jag tackar ja, det får andra hålls med.
Fortfarande ingen info om expansionsanordningen ??
Citat från: Toprunner skrivet 17 september 2010, 23:33:40Fortfarande ingen info om expansionsanordningen ??Lugn i bussen, jag har inte kommit till explosionsanordningen än, jag har varken hittat den eller letat efter den än. Oskar P: Gasolflaskan är en del taget ur så den är halvtom, eller halvfull hur man nu vill se på det hela. Pumpen är en Argo som gått med R407C och med lite tur så är all köldmedia kvar för jag upptäckte att ventilerna på utomhusdelen är stängda när jag provstartade kompressorn.Hopkopplingen mellan inner och ytterdelarna kommer att bli hydraulslang för anläggningen ska vara flyttbar och dessutom har jag både slang, kopplingar och slangpress. Hur varm blir gasen? Jag har ju tvillingslang och trippelslang också som är kevlarspunnen och klarar 120 grader och har 1800 bars arbetstryck.Styrningen av det hela är inget problem, thermostater och relän-kontaktorer Är ju uppfunna och finns i huset. Vad behöver man styra mer än on-off av 2 fläktar och en pump? Här gäller full snurr eller inget alls.
I ditt läge så hade jag nog kopplat in den där kompressorn och sugit en bra stund, därefter blåst igenom allt ordentligt med gasol. Sen ev. sugit igen och upprepat proceduren för att vara på den säkra sidan.Huvudsaken är att man blir av med alla okondenserbara gaser. Propanet påverkas inte alls av ev. fukt som blir kvar, men oljan kan göra det.Mycket riktigt så är magnetventilens (fyrvägs) funktion precis så som du beskriver.