0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
0 i tryck på den röda behållaren som sitter på element-slingan.Inga luftbubblor i det lilla glaset.Varmvatten tillverkas minst en gång i timmen även fast inget förbrukas.Inget vatten i botten på pumpen.expansionskärlet till köldbärarspriten är halvfullt och har varit så i 2 år, och har ingen tryck-klocka.Luftar gör jag på elementen då?Fyller pumpen efter själv eller måste man göra det manuellt och vart isåfall?
Det kommer en tekniker till veckan.. verkar som element vattnet tar sej in i varmvattenberedaren och kyler ner det.. där av går pumpen på varmvatten helatiden.. och därav trycket sjunkit i elementslingan.. för 2 månader hade jag brun-aktigt vatten i kranarna.. börjar förstå sammanhanget nu.Tur det är garanti kvar iaf.
felet åtgärdat, var en växelventil som kärvade.
Jag verkar ha nått liknande fel som dig.Dock har jag nu bytt växelventilen för den kärvade men ändå så jobbar pumpen för ofta tycker jag. Har luftat alla element och golvvärme plus pannan fick ut massa luft från pannan men det är fortfarande inte bra.Tycket i värmeslingan ligger konstant och det är ingen säkerhetsventil som löser ut.Har ni några mer tips. Tänkte försöka mig på att lufta allt igen om någon dag för att se om det har letat sig fram/in någon mer luft då...En sak som jag är fundersam över är att när den värmer vamvatten så går värmebärare ut och in upp väldigt snabbt och mycket. Ut hamnar på knapp 60 grader och in på drygt 50. Ska det verkligen vara så?