0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hoppas hålet håller i vinter, men å andra sidan så matar den ju inte vintertid 30 grader i golvet med helt öppna termostater . Hoppas ja
Citat från: Finnen skrivet 08 september 2010, 11:56:38Hoppas hålet håller i vinter, men å andra sidan så matar den ju inte vintertid 30 grader i golvet med helt öppna termostater . Hoppas ja Jo, helt öppna termostater ska det vara, men inte 30 ºC framledning hela tiden.
Reglermotor menade jag,inte termostat. Så reglermotorerna på gv.stocken kommer ju att reglera flödet.
Nej nu hänger jag inte me mera, ni menar att alla termostater alltid skall vara helt öppna? Är det nibes innegivare som då skall styra innetempen? Vi som inte ens instalerat den, enligt rörisen var den onödig eftersom vi har golvvärme!Varför får vp fler starter om man kör med strypta termostater? Jobbar den i motvind så att säga?
Nej nu hänger jag inte me mera, ni menar att alla termostater alltid skall vara helt öppna?
Är det nibes innegivare som då skall styra innetempen? Vi som inte ens instalerat den, enligt rörisen var den onödig eftersom vi har golvvärme!
Varför får vp fler starter om man kör med strypta termostater? Jobbar den i motvind så att säga?