0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Janne El-Energi skrivet 2005-06-29, 19:58:52Jag kanske skall deklarera för den tid jag lägger ner med att hjälpa andra i detta forum?
Min rörläggare vill ändå ej krypa under min takfot och lägga plus prissol rör så det åker jag själv ändå på. Koppla in element eller konvektor inne i rummet är ej så svårt. Det är svårt att få hantverkare för de är fulltecknade lång upp över öronen.Använder klämkopplingar det gör det enkelt och döljer rör i special golvlister . Inga termostater endast vanliga element kopplingar, alt flexislang till konvektorer.
Jag tror att det bidrag Rickard syftar på är det som gäller enbart offentliga lokaler. Det finns information på boverkets hemsida. Att tro att man kan få sänkt fastighetsskatt tycker jag verkar optimistiskt. I och med att husets värde ökar leder det ju så småningom till höjt taxeringsvärde och höjd fastighetsskatt.
Väsentligt förbättrade skattevillkor för husägare som byter direktverkande el mot vattenburet värmesystem är på gång. Översyn pågår och regeringen väntas lägga förslag nästa år.
Den som skrider till verket ska belönas med sänkt skatt. På vilket sätt är oklart, men det kan knappast bli fråga om sänkt energiskatt. Den moroten är redan intecknad.- Sänkningen behöver inte knytas till energiskatten. Fastighetsskatt och inkomstskatt ligger närmare till hands. Hur sänkningen ska gå till är oklart, men det kan exempelvis bli i form av avdrag i självdeklarationen, säger Erik Thornström, departementssekreterare på miljö- och samhällsbyggnadsdepartementet.- Det enda som än så länge är klart, är det som står i vårpropositionen, nämligen att regeringen ska se över möjligheterna att väsentligt förbättra de skattemässiga villkoren för en övergång från direktverkande el i bostadshus till mer effektiva, energisnåla och miljövänliga uppvärmningssystem och den översynen har påbörjats.