1. Är det bara och lägga skivorna (spårad cellplast) och sedan borra 2st hål för ut/in sedan gjuts det in med flytspackel??
Jag antar att du även har fördelningsplåtar till slangen.
Behöver du cellplasten för isoleringens skull?
Vad har du för typ av bjälklag/golv under?
2. Vilket alt. är att föredra? Väggen mellan toalett och tvättställ tänkte jag göra i glasbetong. Ju närmare fördelare desto bättre förmodar jag!
Var du går igenom väggen spelar mindre roll men gör det längs med golvet och sen på ett ställe där det är lätt att dra vidare i pannrummet. Slangen behöver dessutom skyddas mot UV ljus i det andra rummet om den inte gjuts in även dör- Har du inga fösnter i det rummet så är det inge tproblem.
Tänk på att en vägg i glasblock ska byggas efter det att golv/vägg har fått sina tätskikt
3. Placering...vill placera fördelaren då det kommer att komma fler inkommande från de övriga rummen ritade med blå pilar.
Där den är enkelt att komma åt och servra/jobba med och så att den inte är i vägen för övriga aktiviter i rummet.
4. hur lång slinga skulle detta bli på 7 kvm.. kan 40m 20mm PEX räcka. Får tag i gratis därför frågan.
Med PEX 20mm går det åt ca. 4m/m
2. Så det borde räcka men det beror lite på hur långt du behöver dra i det angränsande rummet