0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Det verkar alltså som att glespanel är att föredra ur arbetsinsatssynpunkt. Finns det några fördelar med spånskiva och frästa spår?
Finns det några fördelar med spånskiva och frästa spår?
För att kunna fräsa i både x och y-led (inga slangar som behöver dras nere i trossbotten) så har jag först lagt 22mm golvspån och ovan på det skruvat 12mm spånskiva som jag sedan fräser i. Dvs jag har 22+12mm spånskiva att fräsa i.
En del är med glespanel (slangarna på CC 20cm, glespanel 70x25mm med 3cm mellanrum) och den andra delen är frästa spår i golvspånskiva.Fräsning i golvspånskiva:För att kunna fräsa i både x och y-led (inga slangar som behöver dras nere i trossbotten) så har jag först lagt 22mm golvspån och ovan på det skruvat 12mm spånskiva som jag sedan fräser i. Dvs jag har 22+12mm spånskiva att fräsa i.
Tjena!Var köpte du fräsarna och vad kostade de?//Micke
Hur gjorde du rundningarna på ett rationellt sätt?Jag reglade på mitt golv med korslagd 45x70 reglar.Så jag hade redan med att öka isoleringen börjat att stjäla lite takhöjd varpå jag inte ville bygga allt för mycket på höjden, men ändå få ett stabilt golv med möjlighet till flexibel slangdragning.Har du några bilder från hur du har gjort vid fördelaren?Jag tänkte nog göra en liten låda där jag drar upp alla slangar till fördelaren och sedan gjuter igen.
Matning och retur lade jag i 25 mm flexrör. Var mycket smidigt att trycka ut slangen i dessa sedan. Mitt största arbete var att ta bort det gamla golvet, som bestod av 15 cm betong och gasbetong ssamt att regla och kila ett helt nytt bjälklag.
Vad tänkte du gjuta med?