jag har en samsung Mont blanc 09 inverter, den fungerar utmärkt, gick hela förra vintern klanderfritt utan en enda igenisning utan värmekabel installerad! den gav även värme (om än ganska lite) när utetempen tangerade 30-strecket, och sen har den gått klanderfritt som AC också, men det tråkiga är att det är samma utedel som de äldre sanyo (KRV? eller va dom heter) och den är ju känd för att skapa vibrationer och oväsen, och samsungen är inget undantag, dessutom väsnas innerdelen en del också. men den är riktigt snygg innerdel!
sen gjorde jag misstaget att köpa ett par snorbilliga Neo forte on/off samsungpumpar, det var rena skiten, tyvärr sålde jag en vidare till en bekant och då visste jag inte att den kunde vara så dålig, men såfort det kom ett par minus så frös den igen fullständigt, avfrostningen varade i nån minut, så det hann bara att töa lite innan den körde igång igen.
vill man ha en billig pump så har invest visat sig funka hyfsat, så jag trodde ju i min enfald att samsung kunde göra bättre grejer än invest, men icke..