0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Min Eko55 har mkt begränsade styrmöjligheter och spetsen är på 6kw Jag behövde 67 grader fram i vintras, pumpen startar el och stänger av den. Min Vp gick konstant i 3 månader. Nej, jag har inte gjort ngt med min VP inte bytt ett rör på 10 år.
Leonidas, är det inte lämpligare att den som sitter inne med kunskaperna delar med sig, för dom som saknar kunskapen har väl knappast nått att dela med sig av. Och har man kunskaper och inte vill dela med sig tycker jag att inte så mycket att göra på ett konsumentforum att göra. Och förstår inte lekmännen på forumet vad du säger får du försöka förklara så att dom förstår och inte "dumförklara" dessa.
Citat från: Leonidas skrivet 13 augusti 2010, 08:37:13Min Eko55 har mkt begränsade styrmöjligheter och spetsen är på 6kw Jag behövde 67 grader fram i vintras, pumpen startar el och stänger av den. Min Vp gick konstant i 3 månader. Nej, jag har inte gjort ngt med min VP inte bytt ett rör på 10 år. 67 grader fram innebär förmodligen inget problem eftersom returen från radiatorerna håller sig under gränsen för vad VP'n tål.Min VP har R404A och tål inte lika mkt som en R407c dito. Inte mkt mindre men ändåsedan så kan man fråga installatören om det fabrikat han representerar har en högtemp pump, det kan mkt väl finnas även om det inte finns på en hemsida.
Citat från: purjo__ skrivet 13 augusti 2010, 08:58:18Citat från: Leonidas skrivet 13 augusti 2010, 08:37:13Min Eko55 har mkt begränsade styrmöjligheter och spetsen är på 6kw Jag behövde 67 grader fram i vintras, pumpen startar el och stänger av den. Min Vp gick konstant i 3 månader. Nej, jag har inte gjort ngt med min VP inte bytt ett rör på 10 år. 67 grader fram innebär förmodligen inget problem eftersom returen från radiatorerna håller sig under gränsen för vad VP'n tål.Min VP har R404A och tål inte lika mkt som en R407c dito. Inte mkt mindre men ändåsedan så kan man fråga installatören om det fabrikat han representerar har en högtemp pump, det kan mkt väl finnas även om det inte finns på en hemsida.
Citat från: Leonidas skrivet 13 augusti 2010, 08:37:13Min Eko55 har mkt begränsade styrmöjligheter och spetsen är på 6kw Jag behövde 67 grader fram i vintras, pumpen startar el och stänger av den. Min Vp gick konstant i 3 månader. Nej, jag har inte gjort ngt med min VP inte bytt ett rör på 10 år. 67 grader fram innebär förmodligen inget problem eftersom returen från radiatorerna håller sig under gränsen för vad VP'n tål.Min VP har R404A och tål inte lika mkt som en R407c dito. Inte mkt mindre men ändå
Visst men det är ju det som en så kallad Gängse vvs firma påtalar. Och visar vad det finns för olika alternativ.talar dem inte om att det finns sådana alternativ så är det vad C-C kallar, en wannabee firma. Om folk som kommer hit och frågar innan de tar kontakt med en firma blir upplysta om dessa saker så får dem en bättre fungerande anläggning,när den väl är monterad. sedan så finns det andra sätt att göra detta på än en std lösning, men då kräver det ännu lite mer av installatören.vi tar dig som exempel. Om din Bosch blev monterad av X VP:s i sundsvall och är en vanlig std lösning.Då sätter jag 1000 spänn på att jag kunde monterat en Högtemp anläggning helt styrd på nätet med loggning av allt för mindre pengar än din bosch.jag är inte ensam om att kunna det, man måste bara leta lite så hittar man folk som kan saker.Nej jag vill inte skryta på ngt sätt utan säger bara hur det är.
Bah.. Jag bor mitt i Sverige, så alla installatörer borde ha lika långt i genomsnitt hem till mig.